Így szereld az öreg Volvo-t

A névből is kiderül Kedves Látogató, ez a blog nem azoknak készült akik különféle latin szappanoperákba illő élettörténetekről, családról, szerelemről, csodáról, csalódásról, vagy Gasztronómiáról szeretnének olvasni, nekik köszönöm a részvételt. Távozhatnak. Akik pedig itt maradnak, remélhetőleg érdekli őket az autószerelés, az igazi kenőzsírral, csavarlazítóval, káromkodásokkal( és még sorolhatnám....) telített munka, ami a végén elégedettséggel tölt el, hogy igen, meg tudtam csinálni! Tehát röviden: Adott egy lassan 50 éves Volvo 145 teljesen üres karosszériával. Ebből kellene egy csomó új és régi alkatrésszel és egy donorautóval összekötve, egy működő, és napi szinten használható veteránautót varázsolni. Egy a probléma: évek óta áll, nem én szedtem szét, az alkatrészeket is dobozban kapom... de legalább a motor karosszéria felújítva. Ép elméjű ember nem csinál ilyet, én igen. Szeretek Legózni, szóval hajrá...!

Címkék

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Fény a láthatáron..!

2012.11.29. 19:31 VolvoBuzerátor

Jelentem itt vagyok, a majd 2 és fél hetes szótlanságomnak több oka is volt, egyrészt sok a meló, másrészt sokat rohangálok, harmadrészt kiskutyák születtek, és minden időm elmegy, és lusta vagyok már gépelni este, szóval elnézést érte.

Az összeépítés halad, alvázvédelem megejtve, az összes fékcső is a helyén, már csak a 4 féknyereg hiányzik. Azzal az a nagy problémám hogy a dugattyúk nem akarnak kijönni a helyükről még sűrített levegővel sem....aki tud megoldást jelezze plíz, köszönöm!  Az első hátsó futómű is teljesen készen van. Kellett még előre két felső trapézgömbfej, mert a régiket nem lehetett visszarakni, elforogtak meghúzásnál. Közben a motort és a váltót szétszedtem külön-külön újra, sajnos muszáj volt, aki emlékszik, anno kb egy hónapja mikor összeraktam a motorját, és persze miértne akkor derüljön ki hogy szorul az egész motor mikor már egyszer bent volt a helyén...na, ez orvosolva, már magamban kerestem a hibát, de végül kiderült hogy a gépműhelyben rosszul tették fel az olajáteresztő gyűrűt - van alatta egy kis rugó körbe - ezért szorult, mivel nem tudott teljesen összezárni a gyűrű. Ezek után újra összefűzni a blokkot, hengerfej meg a többi szokásos dologgal, ami sajnos nem nélkülözhető ugye :D 

Ezek után jöhetett a váltó. Tudni kell ez automata váltó ugyebár. Abból is volt kétféle, csakhogy én nem tudtam melyik kell bele, ezért kiválasztottam a jobbat, és azt újítottam fel, és raktam a motorra. Csakhogy beszerelésnél kiderült - párhuzamosan azzal hogy szorul a blokk, jó mi? Legalább egyszerre derültek ki... - hogy nem ér el a váltó a kardánig, majd 12 cm hiányzik. Na bumm, ötlött a fejembe, a másik váltókihajtás kell, ami a hosszabb.... Szóval innen folytatva, felújított váltóból olaj leenged, szétszed apró darabokra, hátul a kihajtást lecseréltem a hosszabbra, majd szépen újra összeraktam a váltót, feltöltöttem olajjal, majd visszakerült a motorra. 

A motor-váltó kombó ezek után hétvégén végre bekerült a helyére, ahová való :D Azóta felkerült rá a két SU karbi, gyújtáselosztó, generátor, blabla, a szokásos sallangok. Jelenleg úgy áll hogy holnap a hűtőrendszer is felkerül, a váltó olajhűtőjével egyetemben, a homlokfal vagy az autó orr része ki minek nevezi, az is felkerül, és lényegében a motortér készen van. Ezek után haladok tovább az elektromos dolgok felé, lámpák, indexek, műszerfal felé...ha ezek is készen vannak, na akkor, lehet megbizonyosodni hogy mindent jól csináltam-e, és lehet indítani :) Remélem ez már hétvégén bekövetkezik :) Aztán már csak egy valami marad, csak a beltér, szőnyegek, ülések, burkolatok, de ahhoz még kárpitos munkálatok szükségeltetnek. A cél, hogy Karácsonyra kész legyek, egyelőre úgy érzem  hogy tartható a cél :)

No, és mellékelek pár képet is nemsoká :)

Písz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://volvobuzeria.blog.hu/api/trackback/id/tr714927301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása