Adjatok egy gyufát..!
2012.10.26. 18:12 VolvoBuzerátor
...ezzel a gondolattal távoztam tegnap a műhelyből. Történt ugyanis hogy az elmúlt két nap egy más után olyan mértékben uralkodott el a káosz, hogy túl nőtt rajtam, kb úgy éreztem.
Egyik bosszantó jelenség: gyertyák nélkül tekeri a motort az önindító, gyertyákkal meg alig, nagyon küszködik, így még azt a furdulatszámot sem éri el ami az induláshoz szükséges lenne. Próbáltam jobb, saját felújított önindítóval, kicsit jobb, de nagyjából hasonló, nem elegendő. Vmi hiba lehet az önindító-akku-kábel szentháromságban, ill a motornál, egyelőre hanyagolom, ráérek majd a végén foglalkozni ezzel, mikor már más bajom nem lesz...úgyis rájövök...
A másik: összesen kb 3 napot dolgoztam a váltóval, régiek szétszed, szűrők kitakarítása, egyéb átépíteni valók. Két féle váltó volt, egy rövid kihajtású, magyarul ehhez hosszabb kardántengely szükséges, ill a hosszabb kihajtású, ergo rövidebb kardán. Szerencsétlenségemre összecseréltem a kettőt, pedig direkt utánakérdeztem melyik váltó volt benne/megy bele, illetve lemértem a motor-váltó hosszúságát, hogy stimmel-e a kardánhoz, csak itt a bibi, nem abban az autóban, a fehérben, amit össze kell rakni, hanem a kék, alkatrészautóban, és nem egyforma....Na ez csak most derült ki. Úgyhogy legyek nyugodt...Mind1, leszedem a váltót, rendberakom a másikat, és kicserélem. Hallelujah.
Ezek után, inkább foglalkoztam a motortérrel, mondom ott rendberakok mindent, és előkészítem a motor-váltó fogadására. Mai napom ráment, hogy minden vezetéket beazonosítsak, mi hova megy...Sajnos azért volt ennyi idő, mert vágdosva, toldozgatva voltak, tehát csomó vezetéket ki kell cserélnem újra, a gyári színével megygyezőre. Ez nem olyan vészes viszonyleg, utána jöhet a fék és az első futómű.
Szép estét mindenkinek továbbra is....:)
1 komment
Volvo hétfő
2012.10.22. 22:20 VolvoBuzerátor
A Karotta féle Hangyász hétfőről jutott eszembe a cím, lassan ugyanis hetente jutok ide, ill szórok némi infót. Nézzük a jó oldalát, azért jut kevesebb időm lejegyezni az elmúlt napok történéseit, mert dolgozom mint a gép. A legutóbbi képes poszthoz annyi a változás, hogy összefűztem a motort, bekerült az olajpumpa, olajteknő, felkerült a hengerfej, AC pumpa, gyújtáselosztó, lendkerék, nyomatékváltó és az egyéb apróságok, mint jeladók, termosztát, no meg a kipufogó leömlő is. Mint kiderült, a nyomatékváltót csak akkor tudom rácsavarozni a lendkerékre ha az nincs a motoron, de akkor meg a lendkereket nem tudom a motorra rögzíteni, mert nem férek a 6 db csavarhoz a nyomatékváltó miatt.. Ördögi kör. Tanulság: Olajteknő le, lendkerék felcsavaroz, és így hozzáférek a nyomatékváltó belső csavarjához, probléma megoldva, csak kicsit sok időbe került, de lényeg hogy nem fogott ki rajtam :D A motor tulajdonképpen egyben van, a vízpumpa hiányzik, de azt még várom hogy megjöjjön az új, ill a generátor és az önindító még szintén nincs fenn, mert van több is, le kell teszteljem mindegyiket. A motoron már belőttem a gyújtási időpontot, egy szelephézag állítás van még hátra csak.
Ami az automata váltót illeti, az már két napos orális aktus volt. Ugyanis, egyszer: mind2 váltó iszonyat koszos, olajos, olajsaras volt, aztán az egyik belseje már koszos és rozsdás volt, annak köszönhetően hogy leszerelték az olajteknőt és nem szerelték vissza... Szerencsére a másik váltó egyben volt, gyönyörű belsővel. Itt jött a neheze, hogy ezt a belsőt építsük át a másik házba. Na erre másfél napom ráment kb, de sikerült, és nagyon szuper lett, remélem hasonlóan jól fogja tenni a dolgát is. Ezek után ráakasztottam a váltót a motorra, bekötöttem az olajcsöveket, olajbetöltőt, pár vezetéket is, és készen is van. Most ott tartok hogy már behelyezhető lenne a helyére a motor, de....
...de azzal még várok szerintem, mert az első futóművet és a motorteret is könyebb úgy összeállítanom, ha nincs a motor benn, ha ez kész, akkor mehet a helyére, lelki szemeim elött már az első indítást váárom nagyon, hogy mégis mit sikerült alkotni :) Egyelőre ennyi, szokásosan pár random kép jön nemsokára.