Így szereld az öreg Volvo-t

A névből is kiderül Kedves Látogató, ez a blog nem azoknak készült akik különféle latin szappanoperákba illő élettörténetekről, családról, szerelemről, csodáról, csalódásról, vagy Gasztronómiáról szeretnének olvasni, nekik köszönöm a részvételt. Távozhatnak. Akik pedig itt maradnak, remélhetőleg érdekli őket az autószerelés, az igazi kenőzsírral, csavarlazítóval, káromkodásokkal( és még sorolhatnám....) telített munka, ami a végén elégedettséggel tölt el, hogy igen, meg tudtam csinálni! Tehát röviden: Adott egy lassan 50 éves Volvo 145 teljesen üres karosszériával. Ebből kellene egy csomó új és régi alkatrésszel és egy donorautóval összekötve, egy működő, és napi szinten használható veteránautót varázsolni. Egy a probléma: évek óta áll, nem én szedtem szét, az alkatrészeket is dobozban kapom... de legalább a motor karosszéria felújítva. Ép elméjű ember nem csinál ilyet, én igen. Szeretek Legózni, szóval hajrá...!

Címkék

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Volvo hétfő

2012.10.22. 22:20 VolvoBuzerátor

A Karotta féle Hangyász hétfőről jutott eszembe a cím, lassan ugyanis hetente jutok ide, ill szórok némi infót. Nézzük a jó oldalát, azért jut kevesebb időm lejegyezni az elmúlt napok történéseit, mert dolgozom mint a gép.   A legutóbbi képes poszthoz annyi a változás, hogy összefűztem a motort, bekerült az olajpumpa, olajteknő, felkerült a hengerfej, AC pumpa, gyújtáselosztó, lendkerék, nyomatékváltó és az egyéb apróságok, mint jeladók, termosztát, no meg a kipufogó leömlő is. Mint kiderült, a nyomatékváltót csak akkor tudom rácsavarozni a lendkerékre ha az nincs a motoron, de akkor meg a lendkereket nem tudom a motorra rögzíteni, mert nem férek a 6 db csavarhoz a nyomatékváltó miatt.. Ördögi kör. Tanulság: Olajteknő le, lendkerék felcsavaroz, és így hozzáférek a nyomatékváltó belső csavarjához, probléma megoldva, csak kicsit sok időbe került, de lényeg hogy nem fogott ki rajtam :D A motor tulajdonképpen egyben van, a vízpumpa hiányzik, de azt  még várom hogy megjöjjön az új, ill a generátor és az önindító még szintén nincs fenn, mert van több is, le kell teszteljem mindegyiket. A motoron már belőttem a gyújtási időpontot, egy szelephézag állítás van még hátra csak. 

Ami az automata váltót illeti, az már két napos orális aktus volt. Ugyanis, egyszer: mind2 váltó iszonyat koszos, olajos, olajsaras volt, aztán az egyik belseje már koszos és rozsdás volt, annak köszönhetően hogy leszerelték az olajteknőt és nem szerelték vissza... Szerencsére a másik váltó egyben volt, gyönyörű belsővel. Itt jött a neheze, hogy ezt a belsőt építsük át a másik házba. Na erre másfél napom ráment kb, de sikerült, és nagyon szuper lett, remélem hasonlóan jól fogja tenni a dolgát is. Ezek után ráakasztottam a váltót a motorra, bekötöttem az olajcsöveket, olajbetöltőt, pár vezetéket is, és készen is van. Most ott tartok hogy már behelyezhető lenne a helyére a motor, de....

...de azzal még várok szerintem, mert az első futóművet és a motorteret is könyebb úgy összeállítanom, ha nincs a motor benn, ha ez kész, akkor mehet a helyére, lelki szemeim elött már az első indítást váárom nagyon, hogy mégis mit sikerült alkotni :) Egyelőre ennyi, szokásosan pár random kép jön nemsokára.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://volvobuzeria.blog.hu/api/trackback/id/tr904863441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása