Így szereld az öreg Volvo-t

A névből is kiderül Kedves Látogató, ez a blog nem azoknak készült akik különféle latin szappanoperákba illő élettörténetekről, családról, szerelemről, csodáról, csalódásról, vagy Gasztronómiáról szeretnének olvasni, nekik köszönöm a részvételt. Távozhatnak. Akik pedig itt maradnak, remélhetőleg érdekli őket az autószerelés, az igazi kenőzsírral, csavarlazítóval, káromkodásokkal( és még sorolhatnám....) telített munka, ami a végén elégedettséggel tölt el, hogy igen, meg tudtam csinálni! Tehát röviden: Adott egy lassan 50 éves Volvo 145 teljesen üres karosszériával. Ebből kellene egy csomó új és régi alkatrésszel és egy donorautóval összekötve, egy működő, és napi szinten használható veteránautót varázsolni. Egy a probléma: évek óta áll, nem én szedtem szét, az alkatrészeket is dobozban kapom... de legalább a motor karosszéria felújítva. Ép elméjű ember nem csinál ilyet, én igen. Szeretek Legózni, szóval hajrá...!

Címkék

Naptár

2012
<<  >>
jan feb már ápr
máj jún júl aug
sze okt nov dec

Első fékcsövek...

2012.11.10. 00:16 VolvoBuzerátor

p11300821_1352502960.jpg_1024x768

Szólj hozzá!

A festett első futómű egy része

2012.11.10. 00:16 VolvoBuzerátor

f_nyk_p0094_1352502763.jpg_1600x960

Dizájnos a pokróc mi? :D Lényeg hogy ne karcolódjon a cucc, hány frissen felújított autóalkatrészt látott már, ha mesélni tudna...:)

Szólj hozzá!

Egy homokszórt bölcső..:)

2012.11.10. 00:16 VolvoBuzerátor

f_nyk_p0092_1352502720.jpg_1600x960

Sorry a képért, telefonos, nem az okosabbik fajtából :D

Szólj hozzá!

Bölcsőd az, s majdan...

2012.11.10. 00:16 VolvoBuzerátor

Nem, szerencsére nem a sírom, ha folytatnánk az ismert sort a címben. A bölcső ma elnyerte méltó helyét a karosszérián, de elötte még összeszereltem kint, ami magában foglalta a két alsó és két felső lengőkart, ezekbe az új trapézgömbfejekkel, aztán az új rugókkal és lengéscsillapítókkal illetve a két kerékaggyal, majd ez az egész  felkerült a helyére :) Ezt most gyönyörűen leírtam pár perc alatt, de erre a fél napon elment... Ja felkerültek még az új első fém illetve gumi fékcsövek is. Közben a maradék alkatrészek is Németországból már úton vannak hozzám, úgy mint: féktárcsák, féknyereghez javítószettek, első index és hátsó lámpabúrák, hátsó széljelzők, tömítések a vízpumpához, meg pár apróság még. Erős a gyanúm hogy kell majd még alkatrész, közben derülnek ki úgyis a hiányosságok...bár próbáltam előre gondolkodni azért. De mostmár jó látni hogy nem szét, hanem összefele szerelődik az autó. Holnap felrakom a kormányművet, stabilizátort, és gondolkodom előre, mert a 4 féknyerget horganyoztatnom kell, a szelepdeknit krómoztatni, kell még vásárolni akkumulátort, a hátsó fékcsöveket le kell gyártatnom, ill a hátsó kipufogó dob + kipufogó vég is kell, de ezek már nem nagy dolgok, meg is vannak, csak szaladgálnom kell miattuk, ami megint idő és idő.... Aztán ugye volt ez a kis probléma a váltóval, miszerint a kihajtása rövidebb mint kellene és nem éri el a kardántengelyt, az még vár rám hogy átépítsem a másik váltóházba de az se olyan vészes, már van tapasztalat benne :) A motort is több helyen meg kell néznem hol szorulhat, szerencsére kaptam több tippet is, olyan Volvos kollégáktól akik jártak már ugyanígy a frissen összeszerelt motorral, ne lesz ezzel sem gond :) Na szóval rövidre fogva mert hulla vagyok, haladunk rendületlenül, cél hogy idén végezzek vele, és remélem úgy is lesz :)

Szólj hozzá!

Volvo csütörtök

2012.11.08. 12:25 VolvoBuzerátor

Jelentem még megvagyok, csinálom, ahogy tudom....  

Azóta a motortér bekábelezve, a sérült és hiányos kábelek kijavítva, régi vezetékek letakarítva, helyükre rögzítve, a motortér elektromos része készen van. Aztán a főfékhengert szétszedtem, kitakarítottam, kaptam hozzá vadonatúj felújítószettet, azzal összeraktam, fékrásegítővel egyetemben beszereltem a motortérbe. Ez után kiszedtem az autó alól egy az egyben az első futóművet, amit darabokra szedtem, és egyéb alkatrészekkel elküldtem homokszórni, közben ezt tegnap vissza is kaptam, és le is fújódott már feketére. A hátsó futóművel is ugyanez a helyzet, annyi különbséggel hogy nem vettem ki a helyéről, az ott helyben fog felújítódni. Legyártattam az összes gumi és fém fékcsövet az autóra, sajnos mindegyik kukázandó volt rajta. Sikerült itthon vásárolnom két alsó trapézgömbfejet, a felsők szerencsére voltak újak az autóhoz, de a többi alkatrész, pl féktárcsa, fékjavító szettek, lámpabúrák, és még pár apróság sajnos itthon nem kapható, így Németországból jönnek majd, csak az még bő 1 hét legalább. Addig amit tudok összerakok a futómű és fék környékén, aztán ha megjöttek befejezem. A 4 féknyerget is homokszórattam, hétfőn viszem horganyoztatni őket, a szelepdeknivel egyetemben, amit pedig krómozni kell. Tehát látható hogy nagyon sok szálon folyik a munka, és nehéz összehozni hogy most éppen mihez nyúljak amivel előrelépést tudok elérni, mert több helyről várok alkatrészt hogy tudjak haladni. Azért alakul szépen lassan mostmár, ha a futómű kész lesz alatta, akkor a motor is bekerül a helyére, onnatól már pedig haladósabb lesz :)

Megyek is legózni tovább :)

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása