Így szereld az öreg Volvo-t

A névből is kiderül Kedves Látogató, ez a blog nem azoknak készült akik különféle latin szappanoperákba illő élettörténetekről, családról, szerelemről, csodáról, csalódásról, vagy Gasztronómiáról szeretnének olvasni, nekik köszönöm a részvételt. Távozhatnak. Akik pedig itt maradnak, remélhetőleg érdekli őket az autószerelés, az igazi kenőzsírral, csavarlazítóval, káromkodásokkal( és még sorolhatnám....) telített munka, ami a végén elégedettséggel tölt el, hogy igen, meg tudtam csinálni! Tehát röviden: Adott egy lassan 50 éves Volvo 145 teljesen üres karosszériával. Ebből kellene egy csomó új és régi alkatrésszel és egy donorautóval összekötve, egy működő, és napi szinten használható veteránautót varázsolni. Egy a probléma: évek óta áll, nem én szedtem szét, az alkatrészeket is dobozban kapom... de legalább a motor karosszéria felújítva. Ép elméjű ember nem csinál ilyet, én igen. Szeretek Legózni, szóval hajrá...!

Címkék

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Adjatok egy gyufát..!

2012.10.26. 18:12 VolvoBuzerátor

...ezzel a gondolattal távoztam tegnap a műhelyből. Történt ugyanis hogy az elmúlt két nap egy más után olyan mértékben uralkodott el a káosz, hogy túl nőtt rajtam, kb úgy éreztem.

Egyik bosszantó jelenség: gyertyák nélkül tekeri a motort az önindító, gyertyákkal meg alig, nagyon küszködik, így még azt a furdulatszámot sem éri el ami az induláshoz szükséges lenne. Próbáltam jobb, saját felújított önindítóval, kicsit jobb, de nagyjából hasonló, nem elegendő. Vmi hiba lehet az önindító-akku-kábel szentháromságban, ill a motornál, egyelőre hanyagolom, ráérek majd a végén foglalkozni ezzel, mikor már más bajom nem lesz...úgyis rájövök...

A másik: összesen kb 3 napot dolgoztam a váltóval, régiek szétszed, szűrők kitakarítása, egyéb átépíteni valók. Két féle váltó volt, egy rövid kihajtású, magyarul ehhez hosszabb kardántengely szükséges, ill a hosszabb kihajtású, ergo rövidebb kardán. Szerencsétlenségemre összecseréltem a kettőt, pedig direkt utánakérdeztem melyik váltó volt benne/megy bele, illetve lemértem a motor-váltó hosszúságát, hogy stimmel-e a kardánhoz, csak itt a bibi, nem abban az autóban, a fehérben, amit össze kell rakni, hanem a kék, alkatrészautóban, és nem egyforma....Na ez csak most derült ki. Úgyhogy legyek nyugodt...Mind1, leszedem a váltót, rendberakom a másikat, és kicserélem. Hallelujah. 

Ezek után, inkább foglalkoztam a motortérrel, mondom ott rendberakok mindent, és előkészítem a motor-váltó fogadására. Mai napom ráment, hogy minden vezetéket beazonosítsak, mi hova megy...Sajnos azért volt ennyi idő, mert vágdosva, toldozgatva voltak, tehát csomó vezetéket ki kell cserélnem újra, a gyári színével megygyezőre. Ez nem olyan vészes viszonyleg, utána jöhet a fék és az első futómű. 

Szép estét mindenkinek továbbra is....:)

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://volvobuzeria.blog.hu/api/trackback/id/tr534871875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2012.11.02. 04:38:44

Fel ne gyújtsd! :D
Inkább szólj, elvontatom szívesen. :))
süti beállítások módosítása